۷- ۳۴ ۰۰ ۵۳ ۸۸ ۰۲۱

۳۹ ۰۰ ۵۳ ۸۸ ۰۲۱

info@asec-int.com

محصولات خاص POLON-ALFA

شرکت POLON-ALFA با بیش از 60 سال سابقه طراحی و تولید سیستم اعلام حریق، دارای محصولاتی خاص می‌باشد که ویژگی‌های بارز فنی و کاربردی این محصولات، برند را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در این نوشتار به بیان این محصولات و کاربرد آن‌ها پرداخته می‌شود:

دتکتورهای ضد انفجار

در انواع دتکتورهای دود، حرارت، شعله UV و شعله IR3 خلاصه می‌شوند. کاربری آن‌ها نصب و آشکارسازی حریق در محیط‌های با درجه خطر Zone 0، Zone 1 و Zone 2 می‌باشد. تمام این تجهیزات از آزمایشگاه‌های معتبر KDB و CNBOP موفق به اخذ گواهینامه‌های ATEX و CE شده‌اند. دتکتورهای دود، حرارت و شعله UV از نوع Intrinsically Safe (EExi)  و دتکتور شعله IR3 از نوع Flame Proof (EExd)  می‌باشند.

IR3 Fireproof triple IR Flame detector ppw-40REx
POLON-Alfa EX Flame Detector
intrinsically safe EX heat Detector
intrinsically safe EX Smoke Detector

دتکتور متعارف ترکیبی حرارت و شعله IR

این دتکتور ذاتاً یک دتکتور متعارف حرارتی RoR می‌باشد که در قسمت Head به یک سنسور شعله IR با زاویه دید 60o مجهز شده است و برد مؤثر آن 17 متر می‌باشد. زمانی که دتکتور شعله IR را در محدوده دید خود حس کند، حساسیت دتکتور حرارت آن بشدت افزایش پیدا کرده و باعث افزایش سرعت کشف حریق از یک سو و کاهش آلارم کاذب از سوی دیگر می‌گردد.

کاربرد این دتکتور در محیط‌هایی می‌باشد که در حالت عادی گرد و غبار زیاد در آن محیط‌ها (نظیر کارخانجات برش چوب و …) باعث وقوع آلارم کاذب در دتکتورهای دود می‌گردد. این دتکتور دارای تأییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می‌باشد.

دتکتور متعارف شعله UV

این دتکتور کاشف امواج باند فرکانسی UV ساطع شده از شعله می‌باشد. زاویه دید سنسور شعله آن 120o و برد مؤثر آن به 17 متر می‌رسد.

دتکتور بعلت وجود اشعه UV در نور خورشید مناسب برای محیط‌های داخلی می‌باشد. ساختار دتکتور مناسب برای استفاده در محیط‌های صنعتی و مکان‌هایی که نباید از دتکتور دود استفاده شود می‌باشد.

دتکتور دارای تأییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می‌باشد.

دتکتور کانالی

 

این دتکتور شامل یک محفظه با درجه حفاظت IP65 قابل استفاده در محیط‌های بیرونی، یک دتکتور دود (آدرس پذیر یا متعارف) و دو تیوب برای نمونه گیری از هوای داکت هر یک به طول 24 سانتیمتر می‌باشد.

کاربری این نوع دتکتورها نمونه گیری هوای داکت‌های تهویه برای کشف دود می‌باشد بطوریکه سرعت هوای درون داکت می‌تواند به 17 متر بر ثانیه برسد و امکان نصب دتکتور دود معمولی درون داکت نمی‌باشد. این دتکتور دارای تأییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می‌باشد.

دتکتور آدرس پذیر ترکیبی دود و شعله IR

این دتکتور ذاتا یک دتکتور آدرس پذیر دودی می باشد که که در قسمت Head به یک سنسور شعله IR با زاویه دید 120o مجهز شده است و برد موثر آن 12 متر می باشد.

زمانیکه دتکتور شعله IR را در محدوده دید خود حس کند، حساسیت دتکتور دود آن به شدت افزایش پیدا کرده و باعث افزایش سرعت کشف حریق از یک سو و کاهش آلارم کاذب از سوی دیگر می گردد.

کاربرد این نوع دتکتور در نواحی است که حذف آلارم کاذب همزمان با افزایش سرعت کشف حریق اهمیت ویژه ای دارد.

این دتکتور برای نصب روی سقف طراحی شده است و دارای تاییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می باشد.

دتکتور آدرس پذیر ترکیبی دود، حرارت و گاز CO

این دتکتور کاملترین دتکتور ساخت شرکت POLON-ALFA می باشد.

5 سنسور مجزا در این دتکتور استفاده شده اند که شامل دو عدد سنسور دود (UV و IR)، دو عدد سنسور حرارت و یک عدد سنسور مونوکسید کربن با عمر 10 سال می باشند.

این تجهیز کاملترین دتکتور دنیا در کشف گروههای 9 گانه Test Fire می باشد.

خصیصه‌‌ای که در کمتر برند دنیا یافت می شود و آنرا به رقیب بی بدیل برندهای بزرگ و صاحبنام تبدیل کرده است. دتکتور دارای تاییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می باشد.

دتکتورهای موضعی

برند POLON-ALFA دارای دو نوع دتکتور دود موضعی با کاربری متفاوت می‌باشد:

  • دتکتور نوع اول تغذیه خود را از یک عدد باتری 9 ولت دریافت کرده و با مصرف جریان بسیار پایین (زیر 10 میکرو آمپر) به آنالیز هوای محیط می‌پردازد. در صورت کشف دود دارای بازری می‌باشد که در فاصله 3 متری 85 dB صدا تولید می‌کند.
  • دتکتور دارای تأییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می‌باشد.
  • دتکتور نوع دوم مناسب اتصال به سیستم‌های Intruder می‌باشد و نیاز به ولتاژ 12 ولت مستقیم جهت تغذیه دارد. دتکتور به‌عنوان خروجی، دارای یک عدد رله می‌باشد که قابلیت سوئیچینگ جریان 1 آمپر در 30 ولت مستقیم را بهنگام تشخیص حریق داراست. دتکتور دارای تأییدیه از آزمایشگاه معتبر CNBOP می‌باشد.

دتکتورهای بی سیم

سیستم اعلام حریق بی‌سیم POLON-ALFA برپایه سیستم آدرس پذیر بنا شده است. این تجهیزات شامل یک عدد دیوایس رادیویی بی‌سیم آدرس پذیر می‌باشد که روی لوپ آدرس پذیر قرار گرفته و تا 16 عدد دتکتور دود یا شستی بی‌سیم را می‌تواند پوشش دهد. تعداد این دیوایس روی لوپ دارای محدودیت عدد 8 بوده و محدودیت برد بی‌سیم روی دیوایس‌ها تا 100 متر بدون مانع می‌باشد

wireless device adapter ACR-4001
POLON-Alfa ROP-63(H)RED